معرفی لوله پلی اتیلن


انواع لوله های پلی اتیلن تک جداره آبرسانی، آبیاری تحت فشار،لوله های گازرسانی ازسایز 20 میلیمتر تا 800 میلیمتر با کاربردهای گسترده با تجهیزات مدرن و تکنولوژی تولید جهانی می باشد . تولیدات در فشار های 4 بار تا 20 بار می باشد. مواد پلی اتیلن PE 80PE, 100 خودرنگ و بی رنگ برای تولید لوله پلی اتیلن بکار می رود. لوله های پلی اتیلن برای انتقال آب، زهکشی، فاضلابی و دیگر مصارف آشامیدنی و صنعتی و مسکونی استفاده می شود. استاندارد های لوله پلی اتیلن ملی و بین اللملی 2-14427ISIRI ، 8074DIN می باشد . لوله پلی اتیلن یکی از پر مصرف ترین اتواع لوله در صنعت کشاورزی،صنعت آب و فاضلاب و گاز می باشد.لوله پلی اتیلن از مواد پلی اتیلن تولید شده که در پتروشیمی های کشور تولید می شود. این لوله در سایز های مختلف و کاربرد های مختلف تولید می شود،به همین دلیل بسیار پرمصرف و پرکاربرد است. با توجه به مزایایی که مواد پلی اتیلن دارد،لوله پلی اتیلن نیز مزایای زیادی دارد . شکل پذیری،قیمت مناسب،مقاوم در برابر ضربه،نور آفتاب، خوردگی مزایای اولیه لوله پلی اتیلن و مواد پلی اتیلن است. باتوجه به اینکه مواد اولیه پلی اتیلن در پتروشیمی های مختلفی در سراسر کشور تولید می شود و دسترسی واحد های تولیدی در استان های مختلف به این مواد اولیه بسیار راحت است،قیمت تمام شده برای مصرف کننده بسیار مناسب و به صرفه است. لوله پلی اتیلن در سایز های کمتر از 5 اینچ به صورت کلافی و شاخه ای قابل تولید است ولی معمولا بصورت کلافی بسته بندی می شود و هر کلاف معمولا 100 یا 50 متر است و بنابر درخواست مصرف کننده نهایی می تواند بیشتر نیز باشد. همین مطالب اثر زیادی در کاهش هزینه های حمل و نصب این لوله ها دارد. لوله پلی اتیلنی در سایز های کمتر از 5 اینچ کلاف می شوند ولی در سایز های بالاتر از 5 اینچ بصورت شاخه های 6 متری و 12 متری می باشد و بصورت استفاده از رینگ و فلنچ و یا جوش پلی اتیلنی نصب می شود .

انواع
با توجه به کاربرد تقسیم بندی می شوند،ما همیشه قبل ازاینکه قیمت لوله را به مصرف کننده اعلام کنیم حتما از او محل استفاده لوله را می پرسیم. لوله های پلی اتیلنی که در صنعت آب و گاز استفاده می شوند،بالاترین کیفیت را دارند و لوله هایی که در زمینه برق و هواکشی استفاده می شوند ) برای انتقال کابل ( کیفیت پایین تری دارند. لوله های پلی اتیلن در تقسیم بندی انواع آن معمولا به دو نوع اصلی 100, PE 80PE تقسیم میشوند که بنابر مزایای هر کدام از انواع آن انتخاب میشود.معمولا برای لوله های با فشار 4 و 6 بار مواد پلی اتیلن 80PE استفاده می شود و برای فشار های 8 و 10 و 12 بار از مواد پلی اتیلن 100PE استفاده می شود. در فشار یکسان وزن یک متر لوله تولید شده از مواد 100PE کمتر از 80PE می باشد .

قیمت
نحوه ی محاسبه ی قیمت به این صورت است که،ابتدا از جدول استاندارد بین المللی سایز لوله را انتخاب میکنیم،سپس مواد اولیه مورد نظر را از دو نوع PE100 , PE80 ،و بعد فشار مورد نظر را انتخاب می کنیم ، بعد از تعیین همه ی موارد بازای آن، وزن یک متر لوله را پیدا می کنیم مثلا مشخص می شود که برای لوله 110 میلیمتر با مواد اولیه PE80 با فشار 6 بار هر متر لوله وزنی معادل 1.77 کیلوگرم دارد،باتوجه به قیمت روز پلی اتیلن که از طریق بازار پلیمر و پتروشیمی ها اعلام می شود قیمت یک متر هم محاسبه می شود. مثلا برای امروز اگر قیمت مواد اولیه 11500 تومان باشد قیمت یک متر لوله پلی اتیلن مورد بالا می شود : 11500 * 1.77 = 20.350 تومان

روش های نصب
در سایز های مختلف روش های مختلفی برای نصب دارند،در سایز های زیر 5 اینچ بصورت اتصالات رزوه ای و سایز های بالاتر بصورت چوش پلی اتیلنی و رینگ و فلنچ که با پیچ و مهره بسته می شوند استفاده می شود . .

محصولات مرصاد صنعت

سه راه خم 87.5 درجه

موفه

زانوی 90 درجه

تبدیل غیر هم مرکز

درپوش مسدود کننده

سه راهی 45 درجه

سه راهی 90 درجه

سه راهی تبدیل 45 درجه

تماس با ما